27 June 2012

Amsterdam

Maandag zijn mijn zus en ik een dagje op bezoek geweest bij onze noorderburen in Amsterdam. 's Morgens zijn we met de trein vertrokken in Antwerpen Centraal en 2 uur later stapten we uit in Amsterdam Centraal. Aangekomen moesten we meteen een plattegrond gaan kopen want ik was thuis de mijne vergeten, oeps :) Maar dan konden we eraan beginnen. Eerst zijn we de grote winkelstraat gaan verkennen met uiteraard DE Monki. Dit was waarschijnlijk de winkel waar we allebei het meest naar hadden uitgekeken en hij heeft ons zeker niet teleurgesteld. Verder werd ik ook zeer blij bij het zien van een echte Waterstones, een Britse boekenwinkel in het hartje van de Kalverstraat. Het personeel in deze winkel was rechtstreeks geïmporteerd uit het Verenigd Koningkrijk, aan hun hemelse accent te horen. Een reden te meer om hier wat langer rond te hangen. En als Taal- en Letterkundestudent kon ik deze boekenwinkel uiteraard niet verlaten zonder een aankoop :) Na de middag zijn we dan naar het Rijksmuseum gewandeld, een zeer mooi oud museum met schilderijen van o.a. Vermeer en Rembrandt. Zelfs tijdens de verbouwingen is dit museum zeker een aanrader, met gratis toegang t.e.m. 18 jaar. De rest van de namiddag hebben we besteed aan de Negen Straatjes en omstreken. Veel fijne winkeltjes, eethuisjes en mooie uitzichten over de grachten uiteraard.





Starbucks, 'what's my name again?'
En voila, hieronder kunnen jullie zien wat ik gekocht heb in Amsterdam.
T-shirt Eleven Paris
Blouse Monki
Moe maar voldaan stapten we 's avonds de trein naar Antwerpen op. Amsterdam heeft me aangenaam verrast.

Big Kiss,
Hanne

No comments:

Post a Comment